Polityka prywatności
Polityka przetwarzania danych osobowych
Kancelaria Adwokacka zapewnia, że powierzone jej dane są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U.UE.L.2016.119.1) – dalej zwanego „RODO” oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych.
I. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Ewa Skrzypkowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Ewa Skrzypkowska Kancelaria Adwokacka z siedzibą w Warszawie, pod adresem ul. Marszałkowska 85/10, 00-683 Warszawa, NIP 125-004-41-92 (Administrator).
Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez ww. adres korespondencyjny, jak również poprzez adres e-mail: kontakt@eslegal.com.pl.
Administrator dba o to by dane były zbierane tylko w zakresie niezbędnym do wskazanego celu i tylko przez okres w jakim jest to niezbędne.
II. Rodzaj danych osobowych
Administrator przetwarza dane osobowe niezbędne do realizacji określonego celu przetwarzania, w szczególności: imię, nazwisko, pracodawca, stanowisko służbowe, adres poczty elektronicznej, adres korespondencyjny, numer telefonu/faxu, adres zamieszkania, NIP, REGON, PESEL, które zostały przekazane w trakcie prowadzonej przez Administratora działalności.
III. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
- przetwarzanie jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy/umów, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit b) RODO);
- prowadzenia korespondencji e-mailowej oraz tradycyjnej związanej z prowadzoną przez Administratora działalnością (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit f RODO);
- w celu kontaktu telefonicznego związanego z prowadzoną działalnością, w tym informowaniu o usługach (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit f RODO);
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit c) RODO), w szczególności w oparciu o przepisy proceduralne, które wskazują zakres danych, który powinien być podany w związku z konkretną czynnością procesową,
- przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości przez sądy (art. 9 ust. 2 lit. f) RODO).
Kancelaria przetwarza i/lub przetwarzała Państwa dane osobowe w celu prowadzenia czynności zleconych Kancelarii, dokonywania w ramach prowadzonych postępowań oraz w celach rozliczeniowych. Dane są posiadane także w celu ewentualnego kontaktu z Państwem oraz w celu archiwizacji dokumentów.
Podanie danych jest niezbędne do zawarcia umów, świadczenia usług oraz rozliczenia prowadzonej działalności.
W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne, jednakże w zależności od okoliczności odmowa udostępnienia danych lub żądanie ich usunięcia może uniemożliwić Administratorowi przekazywanie informacji o jego działalności oraz utrzymywanie kontaktu.
IV. Okres przechowywania danych
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu kontaktu oraz w okresie utrzymywania bieżących relacji, w tym wymiany korespondencji, a po ustaniu tej relacji przez okres 2 lat. W przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – dane będą przetwarzane przez okres umożliwiający realizację tego interesu lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych.
Okres przetwarzania może być przedłużony w granicach prawa w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych niezbędne jest do dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
Po okresie przetwarzania dane będą usuwane lub zanonimizowane.
V. Odbiorcy danych
W związku z prowadzoną przez Administratora działalnością w zakresie w jakim jest to niezbędne dane osobowe mogą zostać przekazane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności:
a) podmiotom świadczącym usługi księgowe,
b) podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską,
c) bankom, w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
d) podmiotom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych i sprzętu,
e) organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na Administratorze obowiązków (Urząd Skarbowy, PIP, ZUS),
f) innym podmiotom w zakresie w jakim Administrator będzie do tego zobowiązany przepisami prawa, w tym Krajowej Izbie Odwoławczej, innym wykonawcom żądającym wglądu do dokumentacji postępowania, organom kontrolującym.
VI. Uprawnienia osób których dane dotyczą
Przetwarzanie danych osobowych w ramach świadczenia usług pomocy prawnej uregulowane jest w przepisach prawa, umowach zawieranych z klientami lub w ogólnych warunkach dot. świadczenia usług prawnych.
Z zastrzeżeniem sytuacji określonych w przepisach prawa osobom, których dane dotyczą przysługują:
1. prawo dostępu do treści swoich danych,
2. prawo do sprostowania niezgodności lub błędów w przetwarzanych danych lub ich uzupełnienia,
3. prawo do informacji o przetwarzanych danych w tym o celach i podstawach przetwarzania,
4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
5. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, o ile przetwarzanie jest dokonywane na podstawie zgody,
6. prawo do przenoszenia danych osobowych,
7. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w celach marketingowych, albo w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora,
8. prawo do skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa, w tym RODO.
Wnioski dot. realizacji niniejszych uprawnień należy składać pisemnie lub elektronicznie na adresy wskazane w pkt I.
VII. Bezpieczeństwo danych
1. Administrator dokłada starań, aby zapewnić bezpieczeństwo powierzonych mu danych osobowych.
2. Administrator
a) zapewnia przejrzystość przetwarzania danych,
b) informuje o przetwarzaniu danych w momencie ich zbierania, za wyjątkiem sytuacji w których na podstawie odrębnych przepisów nie jest do tego zobowiązany,
c) dba o to, by dane były zbierane tylko w zakresie niezbędnym do wskazanego celu i przetwarzane były tylko przez okres w jakim jest to niezbędne,
d) zapewnia poufność dostęp przez dostęp do nich tylko przez osoby upoważnione,
e) respektuje obowiązki wynikające z tajemnicy zawodowej radcy prawnego i adwokackiej.
3. W celu zapewnienia integralności i poufności danych, Administrator:
a) wdrożył procedury umożliwiające dostęp do danych osobowych jedynie osobom upoważnionym i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania,
b) stosuje rozwiązania organizacyjne i techniczne w celu zapewnienia, że wszystkie operacje na danych osobowych są odpowiednio zabezpieczone,
c) podejmuje ponadto niezbędne działania, by podmioty współpracujące z Administratorem dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora,
d) w razie konieczności, wdraża dodatkowe środki służące zwiększeniu bezpieczeństwa danych.
4. W sytuacji, gdy mimo podjętych środków bezpieczeństwa doszło do naruszenia ochrony danych osobowych i naruszenie to mogłoby powodować wysokie ryzyko naruszenia praw i wolności osób, których dane dotyczą, administrator niezwłocznie poinformuje o takim zdarzeniu osoby, których dane dotyczą.